Използването на интернет и други цифрови медии и технологии в подкрепа на “съвременния маркетинг” е довело до огромен набор от етикети и жаргон, създадени от академичните среди и професионалисти. Той е наречен дигитален маркетинг, интернет маркетинг, е-маркетинг и уеб маркетинг и тези алтернативни термини варират във времето.

На практика, дигитален маркетинг включва управлението на различни форми на онлайн присъствие, като например фирмени уеб сайтове, мобилни приложения и страници в социалните мрежи.

Какво представлява Дигиталния Маркетинг

Какво е дигитален маркетинг?

Казано накратко дигиталния маркетинг е промоцията на продукти или търговски брандове, чрез една или повече форми на електронните медии. Дигиталния маркетинг се различава от традиционния маркетинг с това, че включва използването на канали и методи, които дават възможност на организацията да анализира маркетинговите кампании и така да разбере коя стъпка е успешна и, коя не – обикновено в реално време.

Специалистите по дигитален маркетинг могат да следят в реално време, какво е гледано най-много, колко често и за колко време, реализирани продажби, кое съдържание е успешно и т.н. Въпреки, че интернет е канала, който е най-близо свързан с дигиталния маркетинг, други канали са – безжични текстови съобщения, мобилни мигновени съобщения, мобилни приложения, подкасти, електронни билборди, дигитални телевизии и радио канали и др.

Дигиталния маркетинг включва: оптимизация за търсещи машини (SEO),  Платени банер и PayPerClick реклами, маркетинг на съдържанието, маркетинг за електронна търговия, социални медии маркетинг, социални медии оптимизация, електронна поща за директен маркетинг, дисплей реклама, е-книги, онлайн игри, както и всякакви други форми на дигитални медии. Това се отнася и за различни от интернет канали, които предоставят цифрови медии, като например мобилни телефони (SMS и MMS).

Тези техники се използват за подпомагане целите и придобиване на нови клиенти и предоставяне на услуги за съществуващи клиенти, които подпомагат развитието на отношенията с клиентите си чрез електронно управление на взаимоотношенията с клиенти и автоматизация на маркетинга. За да бъде успешна една кампания по дигитален маркетинг, все още е налице необходимост от интеграция на тези техники с традиционни медии като печат, телевизия и директна поща, като част от многоканални маркетингови комуникации.

Кампания по дигитален маркетинг

За да бъде успешна една дигитална маркетингова кампания е необходимо:

 

 

 

 

 

– да се изработи SEO-friendly уеб сайт
– оптимизиране кода на сайтът търсещите машини (OnPage SEO)
– изграждане на оптимизиран за търсачките сайт с WordPress и други CMS системи
– Писане на авторски статии и публикации (копирайтинг)
– Публикуването на авторски статии в интернет, целящи популяризирането на бранда
– Създаване на полезно за потребителите уникална информация
– промотираме на сайт в социалните мрежи (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn и други)
– постинги в блогове, форуми и социални мрежи
– Изграждане на авторитет в социалните мрежи
– управление на онлайн репутацията на сайт, блогове, форуми и страници в социални мрежи (ORM)
– справяне с негативните коментари и мнения и поддържане онлайн репутацията позитивна
– SEO инструменти – Google Analytics, Google Webmaster Tools, rank checkers, keyword analyses, content checkers, link analyzers
– мониторинг и анализ на резултатите от търсене в световните търсачки
– видео маркетинг
– имейл маркетинг

Защо дигиталния маркетинг е толкова важен

Дигиталния маркетинг е толкова всеобхватен, че потребителите имат достъп до информация по всяко време и на всяко място, което те поискат. Отдавна минаха времената, когато потребителите получаваха информация за продуктите и услугите само от бизнеса. По този начин в днешни времена е много трудно да се скрие от потребителите информация, която иска да бъде скрита от организациите. Дигиталния маркетинг е растящ източник на забавление, новини, пазаруване, социално взаимодействие. Потребителите вече са изложени, не само на това, което компанията казват за техния бранд, но и информацията идваща от дигиталните медии, приятели, роднини, колеги и т.н. И потребителите са по-склонни да вярват на информацията идваща от близки и познати хора, отколкото тази идваща от рекламните послания на организацията. Хората искат марки, на които могат да се доверят, компании, които познават клиентите си, персонализирана комуникация и оферти съобразени с техните нужди и предпочитания.

Управление на връзки с клиентите във всички канали

Дигиталния маркетинг и свързаните с него канали са важни, но не изключват всички останали канали. Не е достатъчно за една компания просто да познавате клиентите си; нужно е бизнесът да ги познава по-добре от всеки друг, така че да може да комуникира с тях къде, кога и как те са най-възприемчиви към съобщението им към тях. За да се постигне това, трябва консолидиран изглед на предпочитания и очакванията на клиентите във всички канали – Уеб, социални медии, мобилни, директна поща, мястото на продажба и т.н. Маркетолозите могат да използват тази информация, за да създаване и предвиждане на последователни, съгласувани с клиентите ситуации, които ще подтикват клиентите към покупка. Колкото по-дълбоко яснота има компанията за поведението и предпочитанията на клиентите си, толкова по-вероятно е да ги ангажира в изгодни взаимодействия.

Не се колебайте да се консултирате с нас за вашите онлайн проекти.

За контакти с нас, попълнете и изпратете формата по-долу.